Soltabletter och solarium

Jag solade ju solarium i torsdags. Vi har två solarier i bostadsrättsföreningen som jag bor i och även fast de inte är toppmoderna direkt så brukar jag nöja mig med att använda dessa då det ligger nära och är billigt, det kostar 25 kr för 30 minuter. Vad gäller soltabletterna Maxosol så tycker jag inte att de gav någon direkt djupare bränna, inte efter endast 1 solning iallafall. Fast det är nog lite tidigt att uttala sig om själva färgen när man endast solat 1 gång, jag ska testa fler gånger och se ifall det blir ett intensivare resultat. Däremot så funkade tabletterna jättebra som skydd mot att inte bränna sig, något som jag alltid annars gör. Vanligtvis så ser jag ut som en kräfta efter årets första solning men denna gång så gjorde det inte ont alls. Visst blev jag lite röd men det sved inte efteråt som det annars brukar göra med min känsliga hud :)
Jag tog bilder precis innan och efter solningen för att jämföra men jag kan inte se någon direkt skillnad på bilderna. In real life så synd det dock att jag har fått lite färg, knappast någon solbränna än men det är skillnad mot innan iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0