Ätardag

I går hade jag min ätar-dag då jag tillåter mig själv att äta det som jag längtar efter allra mest. Det är många på jobbet som också försöker gå ner i vikt men de flesta av dem erkänner att det ofta faller för frestelsen så fort de blir erbjudna något sött. Tricket är just att låta bli de där spontana sötsakerna som man kanske egentligen inte ens är speciellt förtjust i. Jag är benhård med att bara äta nyttigt på veckodagarna och sen har jag 1 dag i veckan (oftast lördag) då jag äter det som jag verkligen är sugen på. På detta sätt så får man både sötsuget tillfredställt eftersom man bara äter det man verkligen gillar + att det är mycket lättare att vara nyttig resten av veckan när man vet att man får hugga tänderna i sin favorit godbit på lördag. Så ät det du gillar, med måtta!
På min ätar-dag i lördags åt jag naturgodis och "dammsugare" med pepparkaksmak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0