Bilder

Här kommer lite bilder som jag tog under gårdagen. Inte världens bästa kvalité kanske men det var lite svårt att ta bilder på sig själv när man låg på kliniken.

Detta hade jag på mig till Art Clinic. Rosa mjukisbyxor, linne samt en tröja som går att knäppa upp framtill. Linnet hade jag dock inte på mig på hemvägen men allt annat gick bra att klä på sig själv.
Det jag var mest nervös för var att sätta fast kanylen på handryggen. Gillar verkligen inte nålar men det var inte så farligt faktiskt. Det gjorde mer ont när de sprutade in morfinet och sömnmedlet i kanylen än vad det gjorde att sätta fast själva nålen/röret i blodådran.
Här är en ganska dålig bild på krigsmålningen som Anders kallade det. Han ritade en massa streck och cirklar i olika färger på mig.
När jag kom till kliniken fick jag sätta på mig deras strumpor och morgonrock. Det fanns tre sängar i rummet och även fast det skulle utföras tre operationer den dagen så kom det aldrig in någon rumskamrat. Sängen var höj- och sänkbar.
Jag hade en ställning på sidan av sängen med dropp innehållandes vätskeersättning. Jag fick inte dricka något efter klockan 10 och fick därför saltvatten(?) direkt i blodet för att inte bli uttorkad. Jag fick även en hel hög med tidningar samt DVD filmer till tv´n som hängde i taket, men jag tittade aldrig på någon film utan låg mest bara och filosoferade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0