Gröt

I dag har jag gjort något som jag aldrig testat tidigare...kokat gröt. Möjligtvis att jag provade på det en gång i hemkunskapen i mellanstadiet men utöver det så har jag faktiskt aldrig kokat eller ätit traditionell havregrynsgröt. Jag använde mig utav fiberberikade havregryn eftersom de mättar längre än den vanliga varianten. Om man vill så kan man riva ner ett äpple för lite naturlig sötma i gröten istället för att använda massa onyttigt socker. Själva gröten i sig var väl inte speciellt smakrik tycker jag men med en halv skivad banan och mandarinklyftor som topping så smakade det helt ok. Ska definitivt testa på gröt igen nästa gång som jag behöver något nyttigt som mättar snabbt, helst med hallon och blåbär som topping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0