Upprörd

Usch vad upprörd jag känner mig just nu. När jag loggade in på Facebook så blev jag väldigt uppgiven av en statusuppdatering som en bekant skrivit. Hon skrev att hennes son hade lekt med en leksakspistol och att systern då sagt "Tänk om XXXXX blir mördare när han blir stor". Då hade deras farmor sagt "Hellre det än bög".
Homosexuellas jämlikhet är något som står mig väldigt varmt om hjärtat. Det är helt självklart för mig att alla ska få gifta sig med den man älskar och ha lika rättigheter. Den där kommentaren om att barnet hellre ska bli mördare äcklar mig med tanke på det som nyligen hänt i Norge. Att gamla människor är trångsynta kan jag ändå ha lite förståelse för, det hemska är att hittills så Gillar hela 5 personer (ungdomar) den där dumma Facebook statusen. Inte undra på att världen håller på att gå under när människor inte ens kan acceptera varandras existens :(

Kommentarer
Postat av: Baileyz

Håller med.

2011-08-22 @ 19:01:14
URL: http://baileyz.blogg.se/
Postat av: Lina

Gu så dumt. Nu tror jag visserligen inte att man blir mördare bara för att man leker med vapen leksaker, men att bli mördare kan ju inte jämföras med att vara bög. Kärleken är lika oberoende på kön.

2011-08-22 @ 19:05:01
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0