Kalas

Var på ett 25-års kalas i helgen där det bjöds på massor av smörgåstårta, vanlig tårta, kakor, bullar och massa andra läckra bakverk. Eftersom jag tränat extra duktigt på morgonen så beslöt jag mig för att unna mig det som kakbordet hade att erbjuda. Det var många av min kille´s släktingar där på kalaset som jag inte hade träffat på flera månader, och eftersom jag hade en ganska tight tröja på mig den kvällen så fick jag trevligt nog många kommentarer om att jag måste ha gått ner mycket i vikt. "Vart har du tagit vägen?", "Du måste ha gått ner massor", "Har du börjat hårdträna?", "Nu får du inte bli smalare" var kommentarer som man fick höra under kvällen. Sånt är ju alltid trevligt att höra, men när folk säger saker som "Det är bra att du äter kakor, du som är så smal nu kan ju äta vad du vill", då blir jag lite sur. Ehh, hallå...hur tror de att man har tappat all denna vikt egentligen? Inte genom att äta kakor iallafall. Det är ju genom att INTE äta sötsaker som jag har gått ner i vikt, så hur tusan skulle jag kunna trycka i mig en massa bullar utan att det skulle kunna hända nåt? Visst är det viktigt att unna sig ibland, men i måttliga mängder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0