Weledas havandeskapsolja

I dag har jag äntligen inskaffat Weledas havandeskapsolja. Den är egentligen framtagen för gravida kvinnor för att förebygga hudbristningar när magen växer, men jag läste på ett plastikoperationsforum att många har använt denna olja för att smörja in brösten med för att förhindra bristningar då huden töjs ut så snabbt vid en förstoring. Den innehåller bland annat mandelolja, E-vitaminrik vetegroddsolja och arnikaextrakt som förbättrar bindvävens elasticitet samt gör huden slät och mjuk. Kunde inte hitta någon information på själva förpackningen om hur ofta man bör smörja in oljan, men när jag googlade så stod det att den kan användas 2-3 gånger dagligen och ska helst masseras in i 10 minuter. Låter kanske lite jobbigt, men om oljan verkligen håller vad den lovar så står jag gärna och masserar tre gånger om dagen. Jag köpte min 100 ml flaska på Kicks för 205 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0