Bokat ny konsultation

Nu har jag ringt till Art Clinic och bokat in en till konsultation. Det var verkligen tur att jag ringde när jag gjorde för den enda tid som fanns kvar innan operationsdagen var den 22 december. Det är en del frågor i efterhand som jag skulle vilja diskutera med Anders och jag känner att jag behöver träffa honom face to face och inte bara skriva en massa mail med mina funderingar.
När jag kom hem från den första konsultationen så kom jag på att vi inte alls diskuterade olika mjukheter på implantat. Jag fick känna på ett implantat samt stoppa fingret i en burk med det kladdiga innehållet som finns inuti "gelehallon" men vi pratade aldrig om cohesive 1 eller 2.
Jag var ju som sagt inställd på framför muskeln men Anders vill lägga bakom. Jag börjar bli mer positivt inställd till bakom muskeln nu och det var även det jag hade planerat från allra första början när jag först fick tankarna på att operera mig för flera år sedan. Sen sa Anders även att han eventuellt kommer bli tvungen att korrigera bröstvårtan i efterhand eftersom jag är lite tubulär. Han pratade om att i så fall lägga in någon tråd  eller liknande, så detta måste vi även diskutera mer ingående. Jag har redan mailat honom om detta men ännu ej fått svar.
Anders verkar vara en väldigt duktig och human läkare, så jag tvivlar absolut inte på hans kirurgiska kompetens. Känner bara att jag måste få svar på en hel del frågetecken som kom upp efter den första konsultationen. Har läst om en massa nackdelar med bakombröst på olika forum vilket gör att man blir lite rädd, men när man gräver djupare så finns det ju även en massa nackdelar med framförplacering som man kanske inte först tänker på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0