Träning

Jag fick en fråga av Emma i kommentarerna som undrade hur jag har tränat för att gå ner i vikt och när jag skummar igenom inläggen nu så ser jag att jag faktiskt inte har skrivit nåt direkt om min träning utan mest bara om kosten. Den största förtjänsten till viktnedgången när det gäller träning är iallafall tack vare min kära motionscykel. Jag köpte denna för ca 3 år sedan på Rusta och då kostade den runt 800 kr. Pojkvännen har använt cykeln en del också så därför har monitorn ramlat av och jag kan inte längre se hur långt eller hur länge jag har cyklat, men det är ju bara att kolla på vanliga klockan. Mitt motto är att cykla på denna i 30-60 minuter om dagen på lågt motstånd, men det måste erkännas att det sällan blir så pass länge varje dag. Vanligtvis brukar jag cykla ca 45 minuter ungefär fem gånger i veckan. Det har varit väldigt lätt att träna på vardagarna då jag haft som rutin att cykla en timme varje kväll medan jag tittat på Biggest Loser på tv. Det är betydligt roligare att cykla när man har ett bra program att titta på, speciellt ett som handlar om just viktnedgång.
Något som jag gjorde mycket i somras var även att ta powerwalks med min hund. Vi brukade gå i ganska rask takt mellan 30-60 minuter åt gången. Nu när vintern är här så känns det inte lika motiverande att gå ut och promenera i kylan så jag väntar nog till våren med att ta lite längre promenader och det är nog även hunden tacksam för i detta väder.
När det gäller själva formandet av kroppen så varierar jag mellan att gå på gymmet som vi har här i bostadsrättsföreningen och mellan att göra hemma-övningar. Just gymmet spenderar jag inte så mycket tid i som jag önskar att jag gjorde men hemma övningarna är jag iallafall duktig med att fullfölja. Jag brukar göra situps, en arm-övning och några rump/ben övningar varannan dag. Jag räknar aldrig hur många situps jag har gjort utan jag kör på tills det krampar i magen + en bit till. Jag varvar "vanliga" situps med sido-situps och jag tror att det blir runt 300 åt gången.

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för tipsen!! :) Jag har ju både motionscykel och hund här hemma så kanske kan jag åstadkomma något jag med! :D

2010-12-26 @ 23:08:54
URL: http://emmabroman.blogg.se/
Postat av: Camilla

Re Emma: Ja att promenera med hunden är verkligen toppen för då måste man ut och röra på sig varje dag oavsett väder, och att sitta hemma och trampa på motionscykeln är verkligen skönt då man inte har lust att ta sig bort till gymmet!

2010-12-27 @ 11:05:06
URL: http://getfitordietryin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0