Smoothie

Det har blivit mycket vörtbröd till frukost nu under december månad men i dag så gjorde jag smoothie till frukost. Den mättar otroligt bra eftersom det är fiberberikade havregryn i den, kände mig inte alls lika hungrig i dag om man jämför med förra veckan då jag åt bröd innan jobbet. Jag brukar göra i ordning smoothie´n kvällen innan och ställa in den i kylskåpet så att man slipper böka med mixern tidigt på morgonen.
Har skrivit ner receptet förut men här kommer det igen:
0,5 dl bär (jag brukar oftast använda jordgubbar eller björnbär)
1 banan
1 dl fiberberikade havregryn
0,5 dl yoghurt (brukar använda vanilj eller någon frukt-smak)
ca 3 dl mjök

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0