Krämer

För ett tag sedan så köpte jag Weleda havandeskapsolja i syfte att motverka bristningar då huden tvingas töjas ut väldigt snabbt efter en bröstförstoring. Jag smorde med denna olja varje kväll i nästan två veckor men jag var tvungen att sluta eftersom jag fick utslag i form av röda små knottror som kliade så fruktansvärt. Efter att jag slutat så försvann utslagen tack och lov, så det måste ju ha varit oljan det berodde på.
Eftersom jag verkligen inte vill få hudbristningar så har jag nu skaffat Locobase repair som man kan köpa på Apoteket för 139 kr (100g). Jag har smort in denna kräm dagligen i två veckor nu och tycker att den hittills verkar funka mycket bra, och inga utslag har jag fått heller :)
"Den enda krämen som tillför hudidentiska barriärfettämnen som supplement till barriärfettämnen som fattas. Verkar snabbt och länge - upp till 24 timmar efter en påsmörjning."


Jag har även blivit tipsad om att använda "Cacao butter" Body butter från The Body shop. Det är tydligen nåt ämne i kakaobönan som är bra då man utsätter huden för stora påfrestningar. Jag har dock hört delade meningar om denna kräm då vissa ändå fick en massa bristningar trots flitigt användande, så jag håller mig till min Locobase repair och hoppas på det bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0