Kalas

Snart ska jag hem till föräldrarna på kalas då mor min fyller hela 60 år i dag. Det bjuds på smörgåstårta och olika former av kladdkakor med både vit och mörk choklad. Allt låter ju supergott så jag får nog ta och trampa extra hårt på motionscykeln sen när jag kommer hem om man ska trycka i sig alla de där läckerheterna. Det känns som att man vanligtvis alltid äter mer än vad man egentligen vill när man är bortbjuden på kalas etc. Bara för att det finns sju olika sorters kakor så betyder ju inte det att man måste ta en av varje. Förut gjorde jag så men numera äter jag bara av det som jag verkligen tycker är gott, jag äter inte för ätandets skull så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0