Homemade

Jag har aldrig riktigt gillat vit choklad tills jag smakade på Marabou vintervit med smak av vanilj, dessvärre så fanns den bara i limited edition och säljs inte längre. Det var nog en av de godare chokladerna som jag har smakat och jag saknar den enormt, så pass mycket att jag i helgen köpte vit choklad och försökte tillverka min egen version. Jag smälte ner chokladen i vattenbad och tillsatte vaniljsocker för att sedan lägga upp på en tallrik och stelna i kylen. Det blev förvånansvärt likt originalet i smaken även fast jag kanske var lite väl frikostig med vaniljsockret. Kan verkligen rekommendera alla som gillade vintervit att prova på detta hemma när saknaden blir för stor! På Lindt´s förpackning står det att det ska vara "a touch of vanilla" i smaken men det kunde jag inte känna någonting utav. 20 kr betalade jag för denna men nästa gång så kommer jag nog köpa vit blockchoklad istället eftersom den ändå ska smältas ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0