Varför?

Ibland kan det här med träning och att äta rätt kännas som ett hamsterhjul, man bara maler på och tappar ibland fokus på varför man egentligen tränar. För att fortsätta hålla mig motiverad har jag därför skrivit en lista på varför jag vill vara hälsosam.

1. Jag vill trivas med mig själv. När man känner sig snygg på utsidan så känner iallafall jag att jag får bättre självförtroende och blir en gladare människa. Jag vill kunna ha vilka kläder jag vill utan att behöva oroa mig för ifall det syns några bilringar. Jag vill kunna bada obehindrat på somrarna utan att känna att jag vill gömma mig i en stor handduk.
2. Jag vill undvika sjukdomar. Just nu är jag frisk som en nötkärna men en utav mina största rädslor är faktiskt att bli gammal. Det vore en mardröm att bli svag och sjuk när man blir gammal bara för att man inte har skött om sin kropp rätt. Jag vill bli en frisk och självständig pensionär som orkar mycket.
3. Jag vill vara stark. Förr brydde jag mig inte så mycket om styrka men nu när jag har ett fysiskt jobb där jag bär och drar tungt hela dagarna så måste jag träna för att orka med vissa uppgifter. Sen tycker jag inte om att be om hjälp heller, jag vill kunna lyfta tunga saker själv utan att behöva fråga någon karl ifall de kan göra det istället.
Vad är den främsta orsaken till att ni tränar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0