Storlekar

Jag var nere på stan tidigare i veckan och när jag gick in i affärer som Lindex och Kappahl så kunde jag inte låta bli att snegla på de stora kupstorlekarna vid underklädesavdelningen. Storlek 75 D såg ju helt gigantiskt ut, jag har inte riktigt lyckats smälta att jag från och med tisdag aldrig mer kommer att vara en storlek 75 A. Eftersom silikonbröst kräver större kupstorlekar pga att de inte är lika formbara som naturliga bröst så kommer jag förmodligen till och med hamna på storlek E - F, beroende på underklädestillverkare. Ett par opererade bröst kan alltså visuellt se ut som en C-kupa men kräva en E- kupa i storlek, låter lite knepigt kanske men ganska logiskt när man tänker efter. Jag försökte förklara detta för min kille men han fattade inte riktigt och undrade bara varför jag skulle ha en bh som var flera storlekar för stor, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0