Sjukskrivning

Man har ju rätt att vara sjukskriven 7 dagar utan läkarintyg så i morgon är det egentligen tänkt att man ska återgå till arbetet. Med tanke på hur tunga lyft som förekommer på mitt arbete hela dagarna så kom jag överens med min chef att jag skulle vara hemma i 2 veckor, så jag ringde Art clinic i morse och de skulle skriva ihop ett intyg som jag får med mig på onsdag då jag ska dit på återbesök. Jag är betydligt mer rörlig i armarna nu men det hugger verkligen till i bröstmusklerna när jag råkar ta i lite för hårt. Jag klarar inte ens av att lyfta min hund på 8 kg än så jag hade verkligen inte klarat av att jobba och lyfta närmare 100 stycken backar om dagen på 15 kg styck.
I dag får jag för övrigt klara mig själv. Killen har börjat ett nytt jobb i dag och måste återgå till arbetet även fast han inte känner sig helt hundra efter den där nya medicinen. Pappa har iallalfall tagit ut hunden så det slipper jag, annars funkar det väldigt bra tycker jag. I morse vaknade jag dock alldeles stel och kallsvettig, var tvungen att ta två citodon även fast jag sagt att jag inte ska ta dem mer, men det hjälpte verkligen mot smärtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0