Fått en tid

Operationskoordinatorn på Art Clinic ringde mig i går för att styra upp lite angående operationsdagen. Jag ska befinna mig på Art Clinic klockan 12.15 och själva operationen ska börja ca 14.00, den tar ungefär 45 minuter. Sen tåls det att se hur pass länge man får ligga kvar innan man får åka hem men vanligtvis brukar man kunna vara redo för hemfärd efter ca 3-5 timmar, de vill iallafall se att man kan äta samt gå på toaletten som vanligt innan de släpper hem en. Om jag vill äta en sista gång innan operationen så måste jag göra det senast 6.00 på morgonen och då får det inte vara något tuggbart utan endast yoghurt eller saftsoppa, dricka klara drycker får jag däremot göra fram till 10.00. Jag är ju van att gå upp väldigt tidigt pga mitt jobb så jag kommer nog ställa klockan på 5 eller liknande och försöka få i mig lite yoghurt.
Usch jag börjar bli ganska pirrig nu faktiskt, har börjat få svårt att somna på nätterna för att jag tänker så mycket på operationen, men det beror nog snarare mer på förväntan än nervositet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0