Atkinsmetoden

Jag fick en förfrågan om att berätta lite om den metod som jag har använt mig av för att gå ner i vikt. Egentligen så har jag väl inte följt en speciell diet till punkt och pricka men den metod som är mest identiskt med det som jag kör är i så fall Atkinsmetoden. Atkinsdieten innebär att man begränsar intaget av kolhydrater i syfte att få kroppen att ställa om från förbränning av främst glukos till förmån för förbränning av kroppsfetter. Atkinsdieten har fyra faser: Induktionsfas, viktminskningsfas, fas mellan viktminskning och underhållsfas, och underhållsfasen. Jag har dock inte gått igenom dessa faser utan jag har bara kört på att undvika kolhydraterna. Knäckebröd är dock något som jag äter flera gånger i veckan till frukost på jobbet. Tycker att detta påminner om GI metoden fast i en lite mer extremare version.
Tillåtna födoämnen enligt Atkins:
Kött
Fisk
Grönsaker
Ägg
Mjölkprodukter
Ej tillåtna livsmedel:
Potatis
Bröd
Ris
Pasta
Socker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0