Pesto

I går var jag på födelsedagsfirande hos min farmor som fyllde 81 år tidigare i veckan. Dessvärre så tryckte jag i mig lite mer kakor än vad jag hade planerat :/ Jag har nog egentligen ett ganska stort sötsug men tack och lov så har jag väldigt stor självdisciplin också, oftast! I går tog socker-instinkten över så nu gäller det att vara extra nyttig. Jag har gjort ett "storkok" av stekt kycklingfilé så i dag har det blivit kycklingsallad både till lunch och kvällsmat. Till salladen så hade jag inte min vanliga rhode island sås utan jag tog lite turkisk yoghurt och blandade med pesto. Det var jättelänge sen jag åt pesto så det smakade riktigt gott. Kan verkligen rekommendera denna blandning som sås till sallad, taco wraps, pasta etc.
Bild från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0