Kokta morötter

I går gjorde jag ett storkok med morötter att ha till lunch och middag istället för potatis och andra kolhydratsrika tillbehör. Morötter är ifs också ganska rika på kolhydrater om man jämför med andra grönsaker, men inte riktigt lika illa som potatis, ris och pasta. Det tar ganska lång tid att koka morötterna om man vill ha dem så pass mjuka som jag vill, därför brukar jag tillaga ganska stora mängder på en gång. Mycket enklare att bara kunna ta fram ur kylen och micra istället för att koka en ny sats för varje måltid.
Det är ju som sagt hårdkörning som gäller nu efter påskens svullande. Vanligtvis brukar jag unna mig en sås till denna maträtt men nu är det no mercy som gäller. Endast en välkryddad kyckling filé och morötter, inga onödiga extra kalorier. Lite torrt kan tyckas, men tack vare att kycklingen var så pass välkryddad så kände jag inte ens något behov av någon sås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0