Exhausted

Kom precis hem från jobbet, skulle ha slutat klockan 11.00 egentligen men det är högtrafiksvecka nu d.v.s. massor av post, så vi har en hel del att sortera. Morgondagen lär bli likadan, minst 3 timmars övertid varnade de för. De extra pengarna man får av att jobba över är ju alltid trevliga men man blir så sjukt mör i kroppen så det är inte sant, "överkörd av en buss" som en arbetskamrat uttryckte det. Först och främst så går man upp mitt i natten och sen måste man lyfta och bära tungt hela dagen, det tär en del. Det är just dessa dagar då jag har jobbat länge och har ont som det är extremt svårt att motivera sig själv till att träna när man kommer hem. Jag försöker tänka på hur slank och snygg jag blir om jag hoppar upp på motionscykeln och  trampar en halvtimme, då går det oftast mycket lättare. Ibland sviker dock motivationen helt och då däckar jag i soffan, vid såna tillfällen försöker jag istället se till att äta extra nyttigt för att kompensera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0