Första inlägget

Surfade runt på internet som vanligt i dag efter jobbet och råkade av en slump klicka in mig på en vikt-blogg som jag blev väldigt imponerad utav. Sökte vidare och upptäckte att det finns en hel uppsjö av bloggar som handlar om träning, diet, fitness, hälsa m.m. För att motivera mig själv (och kanske även andra) så har jag nu bestämt mig för att också starta en "gå-ner-i-vikt" blogg. Det kanske inte blir världens mest spännande läsning men det är iallafall ett bra sätt att hålla koll på vad man vägde och hur man såg ut vid vilken tidpunkt. Nu har jag ifs redan tränat i några månader och hunnit tappa ca 8 kg innan jag kom på idén med att starta en blogg, men eftersom målet ännu inte är nått så tänker jag iallafall dokumentera den fortsatta resan med bilder, mat-logg och mätningar.

Själva namnet på bloggen kom jag på av en ren slump. Kom att tänka på 50 Cent`s film Get rich or die tryin´och insåg att det här med att komma i form är något som man bara måste bestämma sig för att göra, nu eller aldrig! Har testat dieter och diverse träningsformer förut som inte blivit speciellt långvariga, man kan nog kalla mig en jojo-bantare, men nu känns det verkligen som att jag är på rätt spår med en kost som ger resultat och en träningsform som har blivit en naturlig del av vardagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0