Konsultation nr 2

I all julstress så har jag totalt glömt bort att skriva om hur det gick på min andra konsultation. Jag befann mig iallafall på Art Clinic i onsdags för att träffa Anders ännu en gång och reda ut lite oklarheter. Storleken på implantaten var vi redan överens om (425 cc) så vi diskuterade mest fördelar och nackdelar med placeringar. Jag var ju först inställd på framförplacering men nu har vi kommit överens om att lägga implantatet delvis bakom muskeln, och skulle det visa sig att mina bröstmuskler sitter alldeles för brett isär när Anders väl öppnar upp mig så bestämde vi att han i sådana fall ska lägga framför (så att man slipper "motorväg" mellan brösten).
Jag berättade återigen att jag har ett fysiskt jobb och att jag är rädd att komplikationer ska uppstå ifall jag återgår till arbetet för tidigt. Man har ju rätt att vara hemma i 7 dagar från arbetet utan läkarintyg och Anders trodde inte att det skulle bli några problem. Han sjukskriver en inte på operationsdagen utan känner man att man fortfarande har ont efter 7 dagar så får man ringa in och be om ett läkarintyg. Jag är skeptisk till om jag verkligen bör arbeta efter 7 dagar med bakomplacering och tunga lyft, så jag kommer nog ringa in och försöka få mitt sjukintyg. Jag har redan informerat arbetsgivaren om sjukskrivningen och det var inga som helst problem, och jag vill verkligen inte riskera blödningar etc.
Något som dock gjorde mig lite förvirrad är det här med släta och textuerade implantat. Förra gången sa Anders att vi skulle köra på släta implantat men nu pratade han istället om textuerade. Det verkar finnas för- och nackdelar med båda varianterna så själva ytan har jag inte bekymrat mig så mycket om.
Nu är det bara 2 veckor kvar till operationen och det börjar verkligen kännas. Har skrivit en lista på saker som jag måste handla hem från Apoteket innan det är dax!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har bara hört att de ska vara ännu mindre risk att få kapselkontaktion med de som är lite "räfflade"! Spännande med operation!

2011-01-10 @ 19:10:21
URL: http://tartmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0