...

I dag berättade jag för min arbetsgivare på jobbet att jag har fått operationstid och att jag kommer behöva vara sjukskriven i några veckor. Jag har varit lite nervös för att berätta detta för henne trots att jag vet att man har full rätt att vara sjukskriven vilken operation man än genomför, så länge man har läkarintyg. Jag sa att jag kommer vara borta ca 1-2 veckor beroende på hur ont jag har, och hon tyckte faktiskt att jag skulle be läkaren sjukskriva mig så länge som det behövs. Nu vet ju inte arbetsgivaren om att det är en bröstförstoring jag ska göra, utan jag har bara sagt att läkaren ska skära i bröstmuskeln och att jag inte får lyfta tungt. "Ta det lugnt och tänk på dig själv" sa hon, så det känns verkligen skönt att arbetsgivaren är på ens sida iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0